lördag 6 oktober 2007

Blogga med hjärnskakning?

Jag har fått hjärnskakning. Det är inte kul alls. Det finns så mycket man inte kan göra då, tex läsa tidningen, se på tv eller sitta framför datorn. Då kan man inte blogga. Och man kan inte göra kaffe utan att koncentrera sig till max - vilket är så svårt så svårt.


Men det är fullt normalt sa snälla doktorn på akuten. Man kan ha symptom i flera veckor efter själva smällen, så jag antar att det blir lite glest mellan bloggarna ett tag. Just den här bloggen har jag skrivit på i flera dagar...

Förövrigt så kan jag berätta att det inte är det minsta lilla lyxigt att vara lite skadad eller sjuk nuförtiden. Har man tre barn under 4 så får man inte ligga under en liten filt på soffan och äta godis och titta på film medan någon vänlig själ med jämna mellanrum kommer och tittar till en och stryker en kärleksfullt över pannan. Icke! Man får allt masa sig upp och koka havregryngröt åt ett gäng hungriga pissmyror samtidigt som man ammar lillen, torkar av köksbordet och ringer försäkringskassan om nån blankett som kommit bort. Så är det nuförtiden. När man är vuxen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Men snälla du! Vad har hänt??? Vad ledsen jag är att jag inte kan vara där och stryka dig över håret så du kan ligga på soffan. Krya på dig!

Satkôna sa...

Du har blivit utmanad! Kolla min blogg för mer info!
/7Jenny!