måndag 15 september 2008

Så fick vi då en dagisplats...

Hurra!
Flickorna är så glada, och jag med, att de ska få gå på förskola ett par dagar i veckan.

Igår var jag hos Åsa och kollade på fina eko-kläder. Handlade iofs inget, men fikade i massor, och det är inte fy skam det heller. Men jag blev lite snurrig av allt socker, och alldeles matt, jag har ju inte ätit så särskilt mycket kolhydrater på senaste - knappt några alls faktiskt. Nåväl- ny dag, ny vecka. Ägg och bacon till frukost, och grillad kyckling och sallad till lunch. Inte jättegott, men det gör jobbet så att säga. Lite har jag gått ner. Men jag gillar ju egentligen inte kött och kyckling och sånt, jag vill ju helst äta vegetariskt, lite fisk på sin höjd. Men man kan ju inte få allt man vill tyvärr.
Det handlar ju om att välja. Jag kan ju välja att äta gott rostbröd till frukost. Men då har jag ju också valt att vara tjock. Om jag väljer att bli smal - ja, då får jag välja bort rostbrödet. Mycket enkelt.

3 kommentarer:

Anna sa...

Grattis! Vad skönt. Ses i helgen?

Satkôna sa...

Jaaaa! Kul med dagisplats och vad fort det gick! =)
Du är duktig med kosten! Jag borde ta tag i det jag med, men min motivation flög sin kos! =O Får försöka fånga den igen!
Ha det gott! Kramar!!

Petra sa...

Du har väl för fan aldrig varit tjock?!
Grattis till dagisplatsen. Jag saknar dig faktiskt ska du veta. =)