tisdag 12 juli 2011

Utflykt igår.

Hej å hå. Igår var jag på utflykt själv med alla barnen, det var fantastiskt kul! Vi åkte in till stan, handlade tyg och fikade i Haga, och hittade även en bra lekplats att leka på.
Tyget jag hittade var ett vackert mumintyg till barnens rum, och till mig och T köpte jag äntligen tyget "kaiku" från marimekko, något som vi länge velat ha i vardagsrummet. När vi varit en stund i tygaffären så var barnen så himla uttråkade att vi var tvugna att gå och fika, så då gick vi till Husaren där jag överaskade barnen med att bjuda dem på en sån där enorm kanelbulle de har där (en räcker gott och väl till fyra personer) Barnen var helt fascinerade av dessa förstås, och det var ju det som var planen, för sen var de på mycket bättre humör allihop.
Efter fikat lekte vi som sagt en stund på lekplatsen, och innan vi såsmåningom åkte hem så tog vi en vända till FRAM och handlade lite mat.

Bilder? Kameran laddade ur sig redan på väg in. I höjd med Sahlgrenska för att vara exakt. *suck*

Inga kommentarer: