onsdag 21 mars 2012

Gröna vågen mitt i stan!

Hurra hurra! Vi har fått inte bara en, utan två odlingslotter här i stan - lycka!!!
Jag blundar för de faktum att de inte är odlade på på flera år, och kommer att kräva massor med jobb, och tänker på alla fina grönsaker vi skall få istället.




Och nu kanske jag kan få användning för min fina bok jag räddade ur glömskan i pappas bokhylla? (Jag vet en eller två som vill ha den, men det kan ni bara fetglömma. Ni kanske kan få låna, om ni är snälla). Självhushållning av John Seymore, en raritet från svunnen tid när byxorna var av velour och vågen var grön.



2 kommentarer:

Loopy sa...

Åh odlingslott! Jag vill också odla!!

Ingrid sa...

Det var mer jobb än vi väntat oss, men jag tror det kommer att vara värt det nästa sommar!

Ni kanske har lotter i er kommun också?