torsdag 24 januari 2013

Jävla Januari

Jag glömde blogga.....lite.

Jag har varit lite krasslig över jul och nyår och tiden där ikring. Jag har, för att citera en gammal vän, känt mig som insidan på en gets anus. Men det är bättre nu.

Julen förflöt så stilla så stilla, och det var riktigt skönt. Jag gillar ju stimmiga jular hemma hos mamma, där jag och mina syskon regregerar typ 15 år tillbaka i tiden och slåss om paketen och brottar ner varann för att komma först till aladdinasken, men T tycker att det är lite onormalt, och det är skönt med en stilla jul som omväxling. Ja, förra året var det iofs också ganska stilla, mamma hade opererat foten och var invalid, så då var vi ju också hos oss. I år däremot - då hoppas jag att det blir som förr. Och jag ska ha den vita pärlnougaten i mitten.

På juldagen fick vi höra något riktigt roligt! En nära anhörig till oss skall få en bebis!! Det är så roligt. Den näre anhörige har dock inte skrivit om det själv, i sin blogg, så jag vet inte om jag vågar outa vem det gäller än.  Vi kan kalla den näre anhörige Elof.
Iallafall, att denne Elof skall få ett litet barn är så himla kul, och eftersom att jag är så himla omtänksam så ringer jag och sms:ar alla möjliga och omöjliga tider på dygnet och ger dem goda råd, tips och förmaningar. De är jätteglada för det, det är jag övertygad om. De har nog bara glömt bort att tacka. Man kan ju bli lite vimsig i huvudet när man är med barn. ;)





1 kommentar:

Elof den allsmäktiga sa...

Ojojoj, trakasserade av "the po-po" enda ute i Fritsla! Vilka fina kort, världens myssoffa.