tisdag 26 februari 2013

Gå och tänka - samtidigt!!

Jag har så många bra idéer. Tusen ämnen jag vill blogga om. Oftast dyker de upp när jag är ute och motionerar Shiva - Världens Bästa Hund (tm). Eller när jag går i jobbet. Då är jag värsta krönikören, som kunde få jobb på vilken tidning som helst. Men sen, när jag sitter här vid datorn, så är det helt tomt. Jag får inte fram det jag vill säga, trots att jag dagen innan formulerade en färdig blogg i huvudet. Det suger faktiskt. Jag kan ju inte bara hålla på att publicera Maja och Shiva bilder. Så intressant är det faktiskt inte för andra, de som inte är med i Klubben För Inbördes Beundran (familjen Tikkanen that is).

Jag kan ju däremot annonsera ut den goda nyheten att den kommande bebisen tillhör alltså min bror Olof, om det var nån som undrade. Ja, och hans tjej Emilia också såklart. Ja, ni läste rätt. Tjej. Flickvän. Sambo. Inte Fru. Om nån nu undrade. Ville bara vara tydlig med det.
De är fina människor ändå. ;)

2 kommentarer:

Kånkelberry Finn sa...

Whoop whoop! Jepp, bäbisen är vår!
Jag håller med dig syster. Jag har också formulerat en otal grymma bloginlägg och projektplaner när jag varit ute med jycken och när jag är hemma så sätter jag mig framför amazing race alt. new girl alt. archer alt. american horror story alt. modern family alt.... och min extremt smarta lösning på något projekt är som bortblåst. Jag funderar på att köpa en diktafon TIPS TIPS.

Ingrid sa...

Det låter som nåt modernt otyg. Jag skaffar nog hellre ett anteckningsblock och penna, lite oldschool sådär. Fast det är svårt att gå och skriva samtidigt, så då är det kanske bättre med diktafon.