måndag 24 september 2007

Kommer inte igång..

Nu är klockan snart 10, och jag kommer inte riktigt igång för dagen...
Sitter i pyjamas och dricker kaffe, tjejerna duschar och Leo sover. Hans mage är orolig, så det var ett evighetsprojekt att få honom att somna. Tjejerna åt frukost framför tv:n *jag skäms*, och jag funderar på vad vi ska hitta på idag. Tips?

Igår var vi på skogspromenad och tittade på djurspår, djurbajs, sniglar och svampar. Satan vad pedagogisk jag är. Sen gick vi till morfar och åt goda mackor och muffins. Ingen svamp tyvärr, hittade inga jag kände igen, så jag vågade inte plocka några. Tänker inte riskera förgiftning när man kan köpa färdigplockad godkänd svamp i affären. Fast det är ju inte lika gott iofs..
Synd att man inte kan äta flugsvamp. Den ser ju så god ut.

2 kommentarer:

Satkôna sa...

Tackar för fikat idag! Det var välbehövligt! =)
Kramar!

Anna sa...

Mina pojkar tittar på TV till frukost varje dag. Oftast Discovery Kids (som får Barnkanalen att verka våldsam och opedagogisk) men i morse blev det Power Rangers på skräpkanalen Jetix. Man får ta seden dit man kommer resonerar jag och slipper bråk på morgonen... Ställ inte så höga krav på dig själv gumman. Melles mamma är inte Sankte Per! Kram