lördag 29 december 2007

Mitt problem

Här har jag suttit hela kvällen och gnällt över att gossen inte sover ordentligt, utan vaknar och piper var 5 - 10 minut, när jag är dödstrött och snorig. Och när han väl kommer till ro - vad gör jag då? Gör jag en kopp the och kryper upp i soffan men nya julklappsboken som jag längtat så efter att få läsa klart (Linda Skugges bloggar på pocket)? Nix. Borstar jag tänderna och tar på pjamas och går och lägger mig som en ansvarsfull vuxen för att orka med att vara en toppenmamma imorgon också trots att jag är asförkyld. Nix. Jag sitter och segar framför datorn och skiver skitbloggar och hoppas på att min bästis Anna i Chile ska svara på mitt senaste mejl.

Imorgon kommer min man hem. Jag har då varit ensamstående med tre barn i tre och en halv dagar. Fy fan vad snäll jag ska vara. Jag ska aldrig gnälla, laga hans favoriträtt varje dag, utföra sexuella tjänster flera gånger i veckan - vad som helst, bara han aldrig nånsin lämnar mig. För detta gör jag faan inte om i första taget.

1 kommentar:

Anna sa...

Det är väl han som ska vara snäll som har fått vara ledig i tre dagar!? Hälsningar från hon som aldrig svarar