lördag 5 februari 2011

Mathýgien

Jag är ett stort fan av mathygien, och tycker att folk i allmänhet är alldeles för slarviga i köket, med handtvätt, hålla isär kokt och rått kött etc.
(Bara en sån grej, att det finns mat som är farlig att äta rå, som man kan bli sjuk eller matförgiftad av, varför vill man äta det? )

Men nu står jag iför ett svårt dilemma:
Igår åt vi chili con quorne till middag (alltså veg chili, med quornfärs), och sen råkade vi glömma att ställa in resterna, så de stod framme under natten. Jag hade ju tänkt äta detta till lunch idag, men är det verkligen ätbart nu?? Det ääääär ju så gott med tortillachips till....

3 kommentarer:

Anna sa...

Har tyvärr inget råd att ge dig men håller med om att folk är för snuskiga i köket. Folk som torkar av saker med disktrasa, smakar av maten och stoppar ner samma sked igen, dricker vatten och ställer glaset i diskstället etc.etc. får mig att vilja kräkas.

S. Nusk sa...

Ha tillit till vårat immunförsvar mina damer!

Anna sa...

Nej, tack!