torsdag 27 oktober 2011

Önskemål 1

Hur det går i skolan?
Jorå, det går bra.

Två kurser är klara nu, omvårdnad och social omsorg.
I Omvårdnad fick jag MVG och i Social omsorg VG, för där hann jag inte klart med alla uppgifter som behövde lämnas in pga sjukdom. Jag fick strålande feedback på det jag gjort dock, och det räcker för mig.

Nu läser vi Hemsjukvård och Rehab. Hade prov i HSV idag (sår, såromläggningar, nutrition, sondmatning, inkontinens, katetrar och stomier)och det gick bra, förutom att jag inte kunde svara på vad Nortons skala innebär, och hur den används. Nu kan jag det. Men det är inte så intressant att det får vara med i bloggen, om man inte jobbar med det vill säga.

2 kommentarer:

Anna sa...

va duktig du är! :D

Ingrid sa...

Jag vet! men det är inte så svårt att vara duktig på komvux, det är inte direkt hjärnkirurgi ;-)