torsdag 20 oktober 2011

Tankar och funderingar - önska på!

jag skulle vilja skriva en fin blogg om mina tankar och funderingar. Sådant som är viktigt, och sådant som berör och påverkar vår vardag.
Men det som rör sig i mitt huvud nuförtiden är så simpla saker, som:
*Varför åt jag så mycket godis?
*Jag orkar inte fortsätta i detta tempot en dag till, kan inte nån elda upp skolan så får vi tidigt höstlov?
*Vad skall vi äta till middag?

Inte så avancerade grejer, med andra ord. Så:

Ni som läser - för jag vet att ni gör det, även om ni inte kommenterar, era latmaskar - varsågoda att önska ett ämne! Säg vad ni vill att jag skall skriva om, så gör jag det! Eller ännu enklare: säg vad ni skulle vilja se en bild på, så fixar jag just en sådan bild! (inget snuskigt dock, min mamma läser faktiskt den här bloggen!)

Önska nu, så levererar jag, på heder och samvete!


Ikväll blir det bra film - Mannen utan minne, av Kaurismäki. Se den.

1 kommentar:

moggleif sa...

Har själv en blogg som tappat styrfart. När hinner man blogga egentligen och vad inspirerar till att blogga? Tar bilder och så men det kommer liksom inte längre och när det gått två dagar tycker jag bilden är inaktuell och ointressant att blogga om. Hur tänker du kring det?