onsdag 6 juni 2012

Fina detaljer 1

Här kommer de två, eller tre, fina detaljer som finns bevarade i vår lägenhet, byggd i slutet av 60-talet. Den som har fulrenoverat till oigenkännlighet skulle ha spö.


Superfina lampan på lilla toan.




 Ett fantastiskt om än avskavt badrumskåp, lägg märke till den snygga detaljen i guld nertill. Om vi nånsin flyttar kommer jag troligtvis att tjuva med mig dessa två.

 Gulddetaljen.





 Såna här fina glasdörrar har vi på två ställen. De är ännu snyggare i verkligheten.







Och så två av mina egna fina detaljer - först söta loppisgardinen. Lite för kort, men det skiter jag i. Notera den underbara månadstavlan brevid, en sparad skatt från när jag var liten. En sådan som "alltid har funnits".


Och sedan farmors grönsakskalendertavla, gjord av Allt i hemmets grönsakskalender 1959. Den har hängt i deras kök från då till i höstas, när farmor dog och vi tömde lägenheten. Nu hänger den i mitt kök.

2 kommentarer:

Loopy sa...

Wow, glasdörrarna är ju fantastiska! Jo, lägenheten är vit, men det är ju en del färgklickar här och var. De knallröda marimekkokuddarna syntes inte på bilderna t ex... :-) I den nya blir det till att måla om alla väggar i.... vitt :-o Till en början iallafall, sen får vi se. Men vi gillar vitt i kombination med trä och färg.

Glad i färg sa...

Jättehärliga dörrar!!