onsdag 26 september 2012

Den här flytten

Vännerna ringer och frågar: Hur går det med flytten? Skall vi hjälpa till?

Inte alls kära ni, svarar jag då. Den här flytten går så himla bra, och allt är under kontroll. Det flyter så bra, och allt känns så mycket mer harmoniskt den här gången. Nu vet vi ju - den här gången gör vi det för att uppfylla en dröm. Då är det ju bara roligt!

Och barnen är så fina. Varje dag skyndar sig flickorna hem från skolan, och redan i hallen ropar de ivrigt: Mamma, mamma, vad kan vi hjälpa till med? Och Leo är så duktig, noga har han packat sina bästa leksaker i sin ryggsäck, och han är hemskt noga med att ingen skall packa upp och förstöra hans noggranna arbete. Och Maja sen då: tänk, för att vara bara två år är hon så duktig - hon förstår precis varför man inte får packa upp saker som mamman packat ner, och det skulle aldrig falla henne in att göra det heller.

Ja, den här flytten går så fint och lugnt, och på kvällarna sitter jag och maken och samtalar om våra drömmar och förhoppningar, och även rädslor inför vårt nya liv. Jag hinner även brodera lite på den fina väggbodnaden med visdomsord som skall hänga välkomnande i köket.
Åh vad jag ser fram emot fredag!













Hahahahahahahahahahaha

5 kommentarer:

Mikaela sa...

hahaha! Inte för att jag flyttat med barn, men jag kan sätta mig in i hur det skulle vara att försöka flytta med L... Och så då tre till!!! Lycka till!

Anonym sa...

Själv ska jag brodera en bonad som säger

"Jag dyrkar Satan och
säljer mig på gatan"

Trevlig helg! Kram

Ingrid sa...

Mikaela: Tack! <3 Det har gått bra faktiskt, så här när det (nästan) är över kan man inbilla sig att "det var ju inte så farligt... egentligen." som en förlossning ungefär.
Det vore roligt om ni ville komma och hälsa på.

Anonym: Det är en mycket got idé. Synd att du inte vill ge dig tillkänna, för då hade jag ju kunnat bjuda in dig på symöte, så kunde vi brodera på våra bonader ihop. På min skall det stå familjens valspråk, ett citat av Annika Lantz: En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.

(allternativt ett välkänt Frank Andersson-citat som T tycker är viktigt att ha med sig genom livet, men det skriver jag inte, för jag tror att jag har använt upp min "vulgära-ord-kvot" för idag)

Puss på er iallafall, kul att nån läser.

Anonym sa...

Hej vännen.

Hälsningar från Anna S skulle det så klart stått under mitt citat.

Annars gillar jag Tuomos "korv är gôtt på lördag" eller "Var ska sleven vara om inte i grytan?"

Kram på er!

AlltAnnatÄnVettig sa...

Väggord! I sovrummet.

"Kuken ska ha sitt." Epic.

/Tuomo