torsdag 24 juli 2008

Appropå att flytta...

Jag och min kompis Anna diskuterade det här med att flytta, och varför jag är så sabla rastlös och inte kan bo på ett och samma ställe mer än typ två år. Jag lade fram en teori om att det ligger i generna - antingen är man jägare (nomad) eller samlare (bofast). Mao ett beteende som härstammar från den yngre stenåldern och inget som man bara ändrar på sådär. Jag tänkte väl då att jag är en jägare.

Men vid närmare eftertanke så tror jag att jag snarare härstammar från korsfararna - de som åkte runt i Europa och asien och slog ihjäl folk som inte trodde likadant. Det låter ju mycket mera som jag.

3 kommentarer:

Anna sa...

Hahahhahahahah

Satkôna sa...

*fniss*
Fast då är nog jag en klockren samlare! ;-)

Petra sa...

Jag är helt klart en jägare! Mitt boenderekord på samma ställe är 4 år - i hela mitt liv. Men snart har jag slått det.