lördag 22 januari 2011

Mormorslakan!

Åh hurra! Jag är så glad över mina nya lakan som jag köpte på loppis idag. Fina fina mormorslakan, i tjock rejäl bommull. Några var med knypplad spets, och något var med broderat monogram. Sån kvalitet hittar man inte på lakan nuförtiden. Dessutom kan man roa sig med att fundera över deras historia. Vem kan det vara som suttit och knypplat spetsen? Vem har broderat monogrammet? Har de kanske legat i nåns brudkista? Vems? Hur såg de ut när de gifte sig? Var han en snäll make, eller drack han för mycket?

Lite annat smått och gott hittade jag förstås också. En köksalmanacka för 1966 (de där i bokformat alltså, med veckomenyer, recept, tips och så). En kjol till Jossan. Presenter åt min bror och hans tjej. Tyg som skall förvandlas till sängkläder åt dockorna.
Ja, detta var ett litet urval.

Maja var med på loppisen. Hon är så lätt att ha med, hon är helt fantastisk. Glad och positiv, och nyfiken på livet. Jag kunde inte ha fått en bättre dotter :-) Så fort jag fixat en grej med datorn kommer bilder.


Dagens middag: Massaman curry. mums mums.

Inga kommentarer: