tisdag 15 november 2011

Avbön

Det här är ju inte klokt - jag kollade igenom min blogg och insåg hur mycket av den som handlar om konsumtion. Dels önske-konsumtion, dvs sånt jag vill köpa,  och även sånt jag köpt. Det är ju egentligen helt sjukt, för jag gillar ju egentligen inte tanken på konsumtion (så som den överlag ser ut här i västvärlden) övht.

Det här måste upphöra. Jag måste ändra tillbaka mitt sätt att tänka - för det är det det handlar om. Jag BEHÖVER inte, men oftare och oftare känner jag att JAG VILL HA. och det är en jävligt stor skillnad.

Det är inte hållbart att leva så. Punkt.

2 kommentarer:

Moggleif sa...

Även du blir påverkad av omgivningen! Fast det är mest ekologiskt och andrahandsaffärer och det är bra att du skriver om det för att påverka andra.

Ingrid sa...

Man behöver förvisso mycket när man har en familj på 6 pers och två katter, men man behöver knappt hälften av det man tror man behöver - eller ens det. Något som väldigt många inte reflekterar över, och det är helt stört. och lite äckligt.