tisdag 1 november 2011

Svar på kommentar

Har själv en blogg som tappat styrfart. När hinner man blogga egentligen och vad inspirerar till att blogga? Tar bilder och så men det kommer liksom inte längre och när det gått två dagar tycker jag bilden är inaktuell och ointressant att blogga om. Hur tänker du kring det?


Hm. Jag bloggar när jag egentligen borde plugga, och ibland mobilbloggar jag om jag sitter på bussen eller i skolan. det förutsätter ju att man pluggar, eller åker buss nån gång ibland. Gör man inte det, så får man hitta andra tillfällen, och bestämma sig för att göra det. Just do it.
Sen tror jag att det är bra om man har ett uttalat mål, eller ett specifikt ämne som bloggen handlar om. Det har inte den här bloggen, eller jo litegrann kanske. Jag gillar att skriva om vegomat, vårt lite alternativa familjeliv, samt om miljö och konsumtion. Så då får det handla om det, även om jag är dålig på att hålla mig till ämnet. Nåt bibelord här och där gillar jag att klämma in också, men nu var det längesen sist.

Angående bilder etc: Ingen annan än du vet var/när/hur bilden togs - eller hur? Så blogga på bara! Kanske de som läser din blogg vill se den?

1 kommentar:

Moggleif sa...

Temat finns, bilder finns och då är det dags att sänka ribban igen så man kommer över. Vill ju ha bloggen som en dagbok för barn(en) när de blir stora.