onsdag 9 januari 2008

Besök idag

Idag har vi haft besök av en annan mamma med två små, M som är ca2,5, och S som är 8 månader. Det var jättekul och jag fick stila med min nya espressomaskin






Den är min nya "bästaköksgrej" (man kan liksom inte vara "bästakompis" med sin espressomaskin även om man skulle vilja, det är ju helt sjukt, så den har fått titeln "bästa bästis i köket")

Nåväl, innan besöket kom så fick jag och Tuomo lite panik, för det var så himla stökigt. Vi snabbstädade en stund, men jag tyckte ändå inte att det var bra.

När barnen (4år, 3år och 2,5) hade lekt i några timmar insåg jag dock att det nog hade varit jättestädat innan. Om man jämför alltså. Man kunde verkligen se att de haft roligt, haha. Den rostade löken som ligger utspridd på deras rum ska jag dammsuga upp imorgon...

Annars händer inte mycket. Flickorna skulle ha börjat dagis den här veckan, men det blev uppskjutet en vecka, så inskolningen börjar på måndag. De kommer att bli så kul för dem!

Vad vi åt till middag idag vill ni inte ens veta.. *s* Inget att skryta om alltså. men imorgon blir det bot och bättring, jag lovar.



Inga kommentarer: