söndag 13 januari 2008

Jag hade en vän

En gång hade jag en vän. Det var en sån fin och bra vän på alla sätt. Vi gjorde så roliga saker ihop jag och min vän. Vi åkte till slottskogen ihop och hade picknick med barnen. Vi tittade på pingviner och åt glass. Vi lunchade på stan, och kikade i affärer. Vi gick på universeum.
Jaa, vi hade mycket roligt jag och min vän. Vi åkte ofta till ikea. En gång satt vi jättelänge i en soffa i fyndhörnan och pratade om sex.

Sen hände nånting tråkigt. Min vän bestämde sig för att flytta utomlands ett tag. Dumma vän. Hela vägen till andra sidan jordklotet flyttade hon, och kommer inte hem än på ett tag.

Här hemma går jag med tårar i ögonen och klump i halsen, och saknaden är större än elefanten på naturhistoiska. Dit vi gick med barnen... jag och min vän.



;-)

1 kommentar:

Anna sa...

*Gråter stora krokodiltårar*. Nu är det bara 7 veckor kvar tills vännen kommer hem så du kan börja packa picknik-korgen! Saknar dig!=)