söndag 6 januari 2008

Lasagne

Jag håller på att laga mat. Lasagne blir det idag. Gjord på vego-färs of course, smaksatt med vitlök, oliver och basilika... Mmmm, det kommer att bli jättegott.

Det är toppen att ha datorn i köket, för då kan jag blogga och laga mat samtidigt. Jag är ett under av simultankapacitet!! :-)

Jag gillar att laga mat. Jag gillat att äta den. Jag gillar att läsa recept och titta på bilderna i kokböckerna, jag gillar att hitta på nya recept. Jag älskar att skriva ihop våra veckomenyer, att planera, och skriva inköpslistor. Jag älskar att titta på erbjudandena i IcaMaxi-reklamen, och utifrån dem och innehållet i veckans ekolåda sätta ihop ovan nämnda veckomeny och åka och handla. Jag älskar när ekolådan kommer på fredagar, att packa upp alla de härliga grönsakerna och lägga in dem fint i kylen. Jag är nog lite störd. Eller mycket. Men maken klagar inte.

Nu ska jag plocka fram formen, och fylla den med härlig färssås, varvat med ostsås och lasagneplattor... Det ni!

1 kommentar:

Anna sa...

Ganska mycket skulle jag vilja säga. Jag gillar också att äta mat. Resten av det du räknade upp kan kvitta. Särskilt att bestämma vad man ska äta till middag, jag är ett under av beslutssvårighet. Puss på sig!