torsdag 19 juni 2008

Hemköps bananer (på begäran)

Många spännande saker händer i vårt liv. Ta häromdan, tex, så gick jag och handlade på hemköp. Jag skulle ha bananer,havregryn och fil. Och döm om min förvåning - bananerna, som alltid brukar kosta 19.90 kg (22.90 för de kravmärkta) kostade bara 16.90! Ojojoj, tänkte jag, och började genast packa en liten påse. Det kändes extra roligt och spännande att istället för att bara lägga ner en standardklase på fem-sex stycken, så lade jag ner både en standardklase och ett gäng lösa! Jag skulle gissa på att det var en 9-10 bananer i påsen, och det var bra, för bananer är ju både gott och nyttigt! Och de är så användbara. Förutom att ätas som de är, kan man grilla dem och ha till glass, eller baka en banankaka.

En god start på dagen får man om till frukost äter en tallrik med havregrynsgröt och mjölk och skivad banan. Skölj ned med en kopp kaffe, så håller du dig mätt och på gott humör ända fram till lunch!

Inga kommentarer: