lördag 14 juni 2008

Idag är jag ledsen och arg...

.....

4 kommentarer:

Satkôna sa...

Oj, jag hoppas det inte var jag som var orsak till din besvikelse.
Men alla kan ju inte heller tycka lika.
Vill inte påstå att jag är en av dem som hellre vill få bidrag än att jobba. Jag vill göra rätt för mig och tjäna mina egna pengar för min brödföda.
Jag röstade inte på Alliansen, men jag tror inte det kommer sitta kvar vid nästa val. Bra eller dåligt, vet ej. I det stora hela tycker jag nog all politik är samma skit. Det lovas så mycket, men sen blir det annat iaf.

Tar bort mitt inlägg om du kände att det sårade dig, inte min mening.
Det var liksom aldrig menat som något påhopp på någon specifik person. Utan det var väl mest frustrationen över hur det kan gå till. Men vid närmre eftertanke så lät det rätt skumt, eftersom om han redan var sjuk? Då skulle han ju redan anmält sig hos FK? Högg nog fortare än jag smält allt sakligt! My mistake.

Jag ska nog inte blogga då jag är trött och redan på dåligt humör... =( Eller läsa artiklar.

Ingrid sa...

Ja, alltså det var ju inte dig det handlade om, utan tendenserna i samhället mera, och om olika diskussioner som pågått på ett specifikt forum det senaste året, samt på öppnis. Men jag tar åt mig och blir sur när saker som ligger mig nära fåt ta obefogad skit - oavsett om det är Aftonbladet svärmor eller självaste kungen
som säger det. Som jag skriver, så är det ju ofta så att så fort nåt är tokigt så skriks det att det är alliansens fel. Du och jag som är hyfsat bildade personer vet ju att fredde inte kontrollerar allt i minsta detalj, men många verkar inte riktigt veta hur saker fungerar i samhället. Och lustigt nog är det oftast de som vet minst som gastar högst. (har exempel från mitt gamla jobb och SB bland annat)

Det har pågått i två år nu, och nu börjar det rinna över...
Håll i minnet att svärmor och svärfar är "yrkes-sossar" och debatten här hemma går ofta hög.

Kommer följa upp mina tankar i bloggen, som till en viss del är en politisk blogg - åtminstone var en av tankarna det. Kommentera gärna! Jag bemöter så gott jag kan. Man lär sig inget om man inte ifrågasätter ;-)

Satkôna sa...

Du har rätt i det du skriver.

Och om Öppnis kan jag indeed förstå! Jag kände mig som ufot då jag var där själv!

Och ha,ha morsan kan rya rejält om hur Alliansen "ställt till det". Men ja, vad ska man hitta på för en kvinna som närmar sig de 60 och hoppat fram på vik senaste åren. Slog rätt hårt mot henne med alla nya regler. Men allt handlar ju om lite attityd med. Går om man vill! Jag kan lätt bli miserabel och tvär på saker ibland, sen måste jag sura ett tag och grubbla innan man tar nya tag! *S*
Jag kan till viss del förstå Alliansen politik, men mja mycket annat har jag svårt för.
Politik kan vara intressant, men jag är nog rätt dåligt insatt egentligen.

Dock kommer jag nog byta bloggdomän. Jag har haft samma namn så länge att det skulle vara skönt att byta till annat namn. Skrivit om en del privata saker på sistone så det skulle kännas friare att börja om från början! Inte lika lätt att googla på! ;-)

Ingrid sa...

Ja, det är en fin balans - vad kan man skriva om egentligen - och vad är för privat? Vad sårar ens närmaste - är mitt liv helt och hållet mitt att skriva om?