lördag 21 juni 2008

Sprätta eller surfa? Eller växtfärga?

Egentligen ska jag inte alls sitta här. Egentligen skall jag sitta vid köksbordet och forstätta sprätta upp en sabla pillig söm på suffletten till barnvagnen. Men det är så sjukt trist och jobbigt att sprätta upp den där förb... overlocksömmen med tusen trådar, när man har en sprättare som är lika vass som en smörkniv.... *suck*

Vad jag har tänkt göra ett bra tag nu, sen jag köpte min tjusiga *haha* 400-kronorsvagn från blocket är att för det första fräsha upp sufletten och byta ut en del av tyget som är solblekt, och dels tajta till "hänget", för den resåren är helt uttänjd, så det hänger och slänger och ser helt fattigt ut. Sen funderar jag på att lacka om chassit till knallrött. Det blir nog coolt. Jag hade tänkt sy en helt nu klädsel också, men den är i gott skick och i en ok mörkblå färg, så det får nog vara kvar.

Bara jag får sprättat den där sömmen.

Imorgon kommer min söta vän Frida och hennes barn. Hurra! Vi har inte setts på eigheter känns det som (fast det var förra fredagen). Frida är hemskt duktig på att sy, så jag hoppas att hon kan hjälpa mig lite.

En annan grej jag tänkt göra är att växtfärga Leos vikblöjor. Använder inte dem så mycket längre, det blir oftast pocketblöjorna, men ändå. Det skulle bli fint. Vet att man kan färga med rödlöksskal, och även med te. Tyvärr vet jag inte hur man gör riktigt (inget av värde får man lära sig i skolan) så jag måste söka på lite info om det. Frågan är om jag skall göra det nu, eller om jag ska sprätta klart först... hmm...
Om nån har bra länkar i ämnet, så tveka inte att skicka dem.

Inga kommentarer: