torsdag 23 september 2010

Föräldramöte

Igår var det föräldramöte i skolan, för de två stora. Det var mycket underhållande. Redan eftertio minuter fick Tuomo skämmas, haha. På vägen hem muttrade han över att jag och K (som är mamma till Johannas klasskompis) uppförde oss som fjortisar och fnittrade och viskade när självaste rektorn talade. Haha.
Tyvärr går det inte riktigt att återge det komiska på ett bra sätt här i bloggen, men det som fick det hela att balla ur en smula var när rektorn sa "...så får ni gärna höra av er med funderingar och synpunkter" (hahahahahohohoh), "...så har jag telefonsvarare" (nej det har du inte, för du kan inte koda din telefon, för du är så oteknisk) samt "...så ringer jag tillbaka..." (ja, säkert att du gör!)

Det är möjligt att citaten inte är ordagrant återgivna, men ni fattar poängen va?

Sen fick vi dela på oss, och gå med till respektive klassrum. Jag gick till Johannas (med K) och Tuomo gick till Jossans. Himla kul det med, vi skrattade så sminket rann. Men det är ju lite klubben för inbördes beundran på sånahär möten, så det är nog inte så intressant för övriga läsare.

2 kommentarer:

Anna sa...

Roligt att du skriver i alla fall!

Petra sa...

Får jag vara med i den klubben också eller? ;) Låter som min kopp te, hehe..