söndag 19 september 2010

Valvaka

Jaa, här sitter vi och myser framför valvakan. Jag har magknip efter en allt för stor portion chiliconcarne och chilitortillachips (vårt traditionella söndagskvälls-när-barnen-lagt-sig-mys).
Tuomo spanar efter sin mamma när de filmar sossarnas valvaka. Jag skakar på huvudet och himlar med ögonen när de rödgröna pratar. T skakar på huvudet och himlar med ögonen när resten pratar. Mysigt mysigt.

Imorgon har vi varit gifta i sju år. Sju fantastiska år. Trots att han röstar fel.

3 kommentarer:

Satkôna sa...

Härligt att man kan älska varandra trots olikheter! Hade nog blitt tråkigt om man bara tyckt samma.
Jag och M var iaf ense i detta val, förutom att SD röstades in. =/
Grattis på Bröllopsdagen!!!
Kram!

Satkôna sa...

Ja det har varit ett par tuffa år. Men nu äntligen börjar allt rulla på.
Jaaaa, det hade ju varit så kul om vi hade blitt grannar! Saknar våra fikastunder och jo det blir ju lätt så då man bor längre från varandra. Men ni är så välkommna hit på fika närsom!
Kramis!

Anna sa...

Nej, T har fel. Jag har inte röstat. Har noll koll på vad som händer i Sverige så jag känner mig inte berättigad att rösta.