måndag 28 mars 2011

Städtips.

Har man en bebis som kryper, så måste man städa ofta. Typ varje dag. Så är det bara. Annars kan nåt hemskt hända. Det finns dock en del grejer man kan göra för att underlätta den förhatliga städningen:

* Läs Rensa i röran med feng shui av Karen Kingston och bli inspirerad. Plocka undan två grejer eller så. Gå och drick en kopp kaffe.

* Umgås bara med kompisar som har det lika stökigt eller stökigare än vad du själv har, så slipper du prestationsångest.

*Köp tvättmaskin och torktumlare. Gift dig, så har du någon som kan sortera och vika tvätten. Enkelt - allt du behöver göra är att lägga in tvätten i maskinen och trycka på start, så går det av sig själv sen, hela vägen ner i byrålådan.

*Kolla på how clean is your home på kanal 4, och förfasa dig över hur andra har det. I jämförelse är ju ditt hem nästan kliniskt rent, eller hur?

* Större barn gör rätt mycket för att få lov att spela wii en timma... hehe.

* Bjud hem din mamma. Nu måste du städa.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag trodde man skulle bjuda hem sin mamma för att HON skulle städa... Det är sådant som min mamma gör. Och som jag blir galen på... Bästa städtipset är; ha inte så dj-a mycket grejer!

Ingrid sa...

Kom å rensa åt mig...

Har ny blogg, den här bara krånglar nu. Sorgligt, här har jag huserat sen leo var bebis.