torsdag 7 april 2011

20 kg

Idag är en glad dag.

Jag vägde mig bara en gång som höggravid med Maja. Det var i vecka 37, på MVC, och jag vägde 90 kg precis. Fatta, 90 kg!!!! Hysteriskt mycket. Sen vägde jag mig inte mer, men jag vet att jag gick upp ytterligare några kg de sista veckorna, då vi åt massor med glass för det var så varmt.

När Maja var 2 veckor vågade jag väga mig igen.  Då vägde jag 86 kg. Hysteriskt mycket, när man inte ens har en bebis i magen att skylla på. Jag var hemskt ledsen över det, över att vara så tjock. Så jag började jobba för att bli smalare. Det gick periodvis bra, och periodvis var det ett steg fram och två tillbaka.

Idag är Maja 9 månader (och 2 dagar), och jag vägde mig för första gången på länge. Jag har inte tränat sen i november, och ätit lite gott, men inte mycket. Och idag visade vågen på 66 kg.

20 kg har försvunnit.

Det är så fantastiskt. 20 kg. En hel Johanna. Det är mycket. En eloge till kroppen som orkade släpa runt på det, och ännu mer därtill när jag var gravid. Tack kroppen för att du inte gick sönder. Härmed lovar jag att sköta om dig minutiöst :)




Och bakandet igår...? Det blev inget bakande. Och idag, med facit i hand är jag rätt tacksam.

1 kommentar:

Anna sa...

Grattis tjejen! OCh du är supersnygg!