lördag 23 april 2011

Glad påsk

Jag är så otroligt tacksam som har så många bra människor omkring mig. Min mamma läste bloggen, och några timmar senare dök hon upp med ett pyntat påskris, och tog med sig barnen ut i det fina vädret för att köpa glass. Tur, nu slipper de ha enbart misär på sitt påsklov.

Tuomo har blivit sämre igen. Han måste snart till doktorn. Jag är något lite bättre, men hostar som en galning.

Vi missar påsklunchen hos mamma iår, och jag tror att det är första gången någonsin det händer. Himla trist, jag som skulle ha klänning och nya skor och vara fin, och majan som skulle ha det gulmönstrade fina stickade setet som gamlamormor har stickat (mormor maj-lis alltså, som är död nu. inte "gamla mormor" som i min mamma. hon är inte så fasligt gammal. hon är typ 52 eller så ;)  )
Som tur är blir barnen hämtade, så de får komma på påsklunch. Ja, inte Maja förstås, men de andra. Jag och T får fira påsk själva. Det blir nog sushi och ett avsnitt av mad men. Nåt kul skall man ju ha.

Inga kommentarer: