tisdag 12 april 2011

Loppisshopping

...har det blivit mycket av på senaste. Förra veckan var vi (jag och majan alltså) en vända på erikshjälpen, vilket resulterade i urgamla lakan med spets och en knallrosa adidasdress i toppskick. Hurra hurra.

Igår var vi en vända på en annan  bra loppis, och det var väligt vad mycket fina grejer de hade. Vi kände att vi fick begränsa oss väldigt, och köpte bara det absolut bästa! ;) Det blev:

* En virkad gallerfilt till dockvagnen
* En vacker underklänning med spets
* Ett sprillans nytt (!!!) nattlinne, med lapparna kvar, i eko-bomull
* En prickig kjol
* En fantastisk grönblommig tunika till stora dottern.
* Ett fint örngott med svanar, skall sys om till docksängkläder
* Ett vackert bebislakan med påsydd bård
* En scarf till håret
* En stooor knallröd och knallblå fin mönstrad duk från 70-talet, present till min kompis L.

Sen hittade jag fina klänningar, snygga möbler, fina barnkläder, en fantastisk gammal kamera "Made in W. Germany" med underbart snyggt läderfodral (jag ville så himla gärna ha den. jag gråter lite nu. men jag var stark, inte köpa onödiga saker) osv osv i all oändlighet.
Måste komma dit oftare alltså.

Sen åkte vi vidare till min vän L, gav henne duken (hon blev så glad), och sen åkte vi hem. På vägen köptes det en melon, så nu skall vi plantera melonkärnor och se vad som händer!

Bilder kommer.

Inga kommentarer: