torsdag 21 april 2011

Inget påskpynt

Jag är helt förbi av förkylningen, och orkar ingenting. Orkar inte påskpynta ens. Stackars barn, vilken torftig uppväxt de får. Kan aldrig tänka mig att min mamma någonsin varit för sjuk för att orka påskpynta. Eller julpynta. Det skulle liksom aldrig hända.
Jag har en fin gulorangegrönrandig duk i lägenheten. Och jättefina virkade små hönor att sätta på ägg i äggkopp. De skulle jag kunna pynta med? Fast vi har ju inga ägg förstås, de tog ju slut.

Det andra finns i källaren, förutom påskris, det får man ta i skogen eller köpa på torget, men jag ser inte att det skulle kunna hända idag. Inte kan jag prata heller, får bara fram konstiga ljud, krax, visslanden och kvidanden. Barnen har spelat wii hela dagen - men vad skall jag göra?

Igår var vi iallafall på utflykt i slottskogen några timmar. Det var trevligt, men jag var matt. Leo tyckte att det var kul att "campa" som han sa. Fast han grämde sig över att ha glömt sin bil hemma.
Det var nog det häftigaste barnen får göra det här påsklovet, tyvärr.

Min önskelista just nu:
* Att min mamma skall komma hit och påskpynta åt mig, för barnens skull. Fria händer såklart, jag går nog och lägger mig under tiden.

* Att min kyl blir lite påfylld. Inte nödvändigtvis av påskdelikatesser, men av nån typ av basvaror iallafall. Önskar att jag kunde färga ägg med barnen.

* Att min man blir frisk och kan passa upp på mig. Kan inte gärna be om det nu, han har varit sjuk länge, men släpade sig till jobbet igår och idag.

*Att jag får de två telefonsamtal som jag går och väntar på. Jag gillar inte att vänta. Tålamod är inte min grej. Men jag jobbar på det.

*En ny bra bok.

Inga kommentarer: