lördag 29 mars 2008

Lördagen

Lördagen började tiiidigt, redan innan 6. Men alla var på gott humör, så jag ska inte klaga. Sen ägnades en stor del av dagen åt städning och tvätt, och sen lagade jag lunch. Som alla i familjen tyckte var äcklig utom jag. Jo det är tyvärr sant. Jag är faktiskt duktig på att laga mat, och de brukar alltid älska den, men idag var det bara blä och usch från barnen, och Maken gick och hämtade en tallrik fil o flingor... *suck* Vad som serverades? Det var ugnsrostade rotsaker med kikärtor och fetaost. Det var asgott, jag lovar! Borskämda skitfamilj... *mutter, mutter*

Sen gick jag och barnen ut och träffade min kompis Anna, och vi pratade om viktiga saker (=Scofield-bröderna i Prisonbreak, se tidigare blogg) och skrattade åt medelklassen. Den var liksom överallt idag, det låg massor av medelklass i luften, det var lite svårt att andas.

Nu sover barnen, och jag har inte en endaste aning om hur jag ska fördriva kvällen. Kanske skulle man ta en dusch? Det var ju inte igår? Sorgligt men tyvärr sant...

Inga kommentarer: