onsdag 2 april 2008

Tittade du?

I förrgår var det Prison Break. Tittade du? Har Du gjort Ditt Val?

Jag undrar om jag har blivit en smula tv-beroende. Det är inte helt omöjligt. Ikväll kan jag rekommendera Rent Hus på tv4 *älskar* och sen är det ju Barnmorskorna, hurra! Dags att grina en liten skätt igen. Åh, jag vill så gärna arbeta som barnmorska. Alternativt föda barn igen. Jag älskar den "världen" den kvinnliga magin, livgivandet. Att känna hur kroppen skiljer sig från det nya lilla livet och för första gången får man se den lilla personen som man burit under sitt hjärta i nio långa månader. Det är underbart. Nog för att det svider lite - men det går ju över!
Nästa barn kommer att födas här hemma i vardagsrummet. Barnen kommer att få vara med och välkomna det nya lilla syskonet, och maken ska stå i köket och koka kaffe medan hambarnmorskan gör sitt jobb, med sin lilla väska. Det ska vara sommar och varmt, och fönstern ska stå lite på glänt, så man kan höra fåglarna sjunga. Sen ska vi plantera moderkakan under ett träd. Det är inte helt omöjligt att vi även kommer att virka vår egen yoghurt... ;-)

När jag har lärt mig hur min nya kamera funkar så kommer jag lägga ut lite bilder på "hippie-familjen", I promise you tygblöjor, I promise you växtfärgat...

1 kommentar:

Anna sa...

Du är knäpp *puss*