torsdag 10 april 2008

Engagerad mamma?

På dagis finns en pappa som vi kar kalla för RH. RH är en Bra Pappa. Han är Engegerad och Intresserad av allt som händer på dagis. Så till den milda grad Engagerad att han utnämnt sig själv till "klassförälder."
Denne RH har i egenskap av "klassförälder" bestämt att vi ska städa dagis på kvällstid nästa vecka. Alla ska vara med. Det sitter en lista på dagis där man får skriva upp vad man ska göra. De som inte har skrivit upp sig får ilskna och besvikna mejl, där RH upprörs över bristen på Engagemang.

For your information RH:
Jag är jävlarimej engagerad i mina ungar. Jag proppar dem fulla av närhet och trygghet, vi lever i en liten lägenhet för att jag ska ha möjlighet att vara hemmafru, de sover hos oss, ammas i evigheter, lever med oss i vardagen istället för att gå tio timmar om dagen på dagis för att mamma och pappa måste jobba för att ha råd med v70n, köksrenoveringen och att åka till thailand över jul (för man kan ju inte vara sämre än grannen). Jag ger mina barn allt, och kl 18 på kvällen är jag jävligt trött, och då ska små barn nattas och bebisen behöver kvällsammas i en timma och sen måste jag tvätta alla små tröjor och byxor och strumpor för att mina barn skall ha rena kläder. Min man jobbar och sliter för att vi skall kunna leva med ok standard, och när han kommer hem på kvällen vill han inte gå till dagis för att städa, för han vill också vara nära de små barnen som han älskar så mycket.

Så kom inte och säg att jag inte är engagerad. Kanske borde du RH, tänka över dina prioriteringar en smula? Lägg inte tiden på att skriva listor och skicka mejl, gå hem och ät middag med dina barn istället. Krama dem lite och fråga hur deras dag har varit. Vad är det du försöker bevisa, och för vem?