fredag 25 april 2008

Jag orkar inte

Jag orar inte uppdatera så ofta. Sorry. Men det finns inte mycket att skriva, mer än typ: "Inatt sov jag skitdåligt, tjejerna är förkylda, bebisen skriket och lägenheten är hälsovådlig." Och hur kul är det att läsa på en skala. Inte så himla.
Men idag lyckades vi faktiskt ta oss iväg en sväng till Öppnis i Mölndal, och det var jättekul. Min vän Frida kom förbi en sväng, jag har saknat henne mycket sen hon började plugga igen.

Efteråt promenerade jag och barnen runt i ett soligt Mölndals c, och åt glass på en bänk omgiven av rosa körsbärsträd, köpte några tröjor på Lindex och var en sväng in på leksaksaffären och köpte prinsessskor. De uppförde sig som änglar *mallig*

Sen åkte vi över älven och blev hämtade av Älsklingen, som bjöd på sushi till middag.

Nu sitter han och kollar på film, och jag sitter framför datorn. Romantiken blomstrar.

Imorgon skall vi på årets första picknick med Anna och Åsa och våra sammanlagt sju barn. Jag gör pastasallad, Anna gör plättar till banen, jag blir försenad och får nervsammanbrott på bussen och allt är precis som vanligt igen, som om inget har förändrats. Det är bra. Förändringar är läskigt. Rutiner är toppen.

3 kommentarer:

Petra sa...

Visst är det härligt, haha! =) Just bussresor med barn och passa tider är min starka sida också - NOT!

Anna sa...

Men mysigt hade vi det!

Kånkelberry Finn sa...

Oy!
När kommer du in till civilisationen och chillar med bror din då? Börjar bli läge att ta med ongarna till parken så dom får leka med morbror.
Ha det gött systra mi!